כחלון: "אם הציבור לא רוצה שההישגים יבוטלו הוא יבחר בי"

אסתי פלד No Comments on כחלון: "אם הציבור לא רוצה שההישגים יבוטלו הוא יבחר בי"

"לי יש דרך בפעם הקודמת קיבלתי 10 מנדטים, אם הציבור חושב שעשיתי עבודה טובה יתמכו בי ואם לא אז לא"ף כך אומר יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון בראיון ל'מהדורה המרכזית' | על ההסכמים מול החרדים: "הם קיבלו כל מה שחתמנו עליו, אחרת סגני איציק כהן לא היה נותן לי להמשיך" | מחיר למשתכן החרדי: "ראש העיר קובע איך יראה הפרויקט" | האזינו

משה כחלון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר מפלגת 'כולנו' ושר האוצר משה כחלון התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על מדיניות העמימות בסוריה שהוסרה, ההישגים בקדנציה האחרונה, החיבור למפלגות אחרות, "בא לקבל את אימון הציבור ולהכנס בדרך הראשית". מצוקת הדיור החרדי, ופסקת ההתגברות, "תמכנו בהרבה חוקים רק שעקב חוסר מיומנות פוליטית גרם לבית היהודי לא להעביר חוקים".

מדיניות העמימות בסוריה: "בשנים האחרונות הייתה מדיניות של עמימות, אבל ראש הממשלה רשאי להחליט מתי להסיר את העמימות. יש פעולות בדרום מאז מרץ 2018 מאז שניתק אבו מאזן את עזה ממקורות הכסף, הצרה הגיע לפתחינו, שום דבר לא חדש ועושה נכון הצבא שנערך לזה".

הקדנציה כשר האוצר: "יש שורה של הישגים שהשפיעו על עם ישראל, אם זה צמצום פערים בין השכבות, שכר המומצע המשק עלה, הצהרונים, נטו משפחה כל הפעולות שעוזרות לכל משפחה יום יום. הוספנו 700 מיליוון שקל לחיילים. האבטלה נמוכה".

עוד הוסיף כחלון: "כמו כן, טיפלנו במשבר הנכים ולקשישים. יהודי צפון אפריקה יחד עם סגני איציק כהן טיפלנו בהם שיוכרו כניצולי שואה, הובלנו בצורה טובה מאוד. אתמול השקנו את תוכנית המעונות. וכמובן את המחיר למשתכן".

חיבור עם מפלגה נוספת: "אני מעוניין להמשיך את כהונתי כשר האוצר, לכן אני פונה לקבל את אימון הציבור, אם הוא מעוניין שכל הפעולות הללו ימשכו, הם יבחרו בי שוב. אני לא אגיע אליו מהצד דרך מפלגה אחרת".

נכנס בדרך הראשית: "לי יש דרך בפעם הקודמת קיבלתי 10 מנדטים, אם הציבור חושב שעשיתי עבודה טובה יתמכו בי ואם לא אז לא. אני לא יכנס דרך החלון. אני רוצה את אמון הציבור שוב. לא מעוניין לבוא דרך גנץ או ביבי. מחיר למשתכן בסכנה, הקבלנים רוצים להוריד אותי בגלל הדירות הזולות. רוצים להוסיף מכס על ייבוא מחו"ל, אם אני לא יהיה הכל יחזור".

.

הגירעון: "הגופים הכי בכירים בעולם נותנים לנו את האמון הגבוה ביותר, על העוצמה הכלכלית של ישראל והחוזק שלנו. הפרשנים אמרו משהו בהתחלה, אמרתי נדבר בסוף שנה ואז נראה מי צדק לגבי הגירעון".

חיבור לאורלי לוי: "אורלי לוי לא על הפרק, בגלל שהיא יכולה להתחבר רק למפלגה חדשה".

פסקת ההתגברות: "כל גוף חשוף לביקורת, בית המשפט העליון,המשטרה,הפרקליטות כולם, לגבי פסקת ההתגברות, כנגד המסתננים תמכנו בעשר ידיים, חוק הגיוס תמכנו, הבית היהודי או הימין החדש משך את החקיקה זאת לא אשמתנו. תמכנו בחוק יסודות החקיקה, אם בגלל חוסר מיומנות פוליטית או הבנה פוליטית זה לא אשמתנו. לנו יש דרך מאוד ברורה, גם כל ההסכמים שחתמנו מול החרדים ואם הם לא היו מתקיימים אז איציק כהן לא היה מאפשר לי להמשיך".

.

מחיר למשתכן והחרדים: "אני לא מקבל שהחרדים מקופחים בנושא הבנייה, החרדים קיבלו בנייה בבית שמש, ביתר, ירושלים,בני ברק ועוד, הבעייה שהחרדים צוברים גירעון בנושא הבנייה. לחרדים יש להם את שס ויהדות התורה שאמורים לטפל בכך, יש מצוקה בנושא אבל יש מצוקה לכולם".

עוד הוסיף כחלון: "יש לנו עוד תוכניות בקנה גם לחרדים. בסוף ראש עיר אחראי לכל שכונה איך היא תיראה אם תהיה לגובה או לחרדים. אבל חרדים יכולים לקנות בכל מקום וצריך גם לזכור שהפרויקטים לחרדים הם רק לחרדים. אם החרדים יתמכו בי לכנסת יהיה לי יותר כוח לעזור".

תמיכה בנתניהו: "אני אשב עם נתניהו בממשלה הבאה לאור ההישגים הכבירים בממשלה האחרונה. אך אם יוגש כתב אישום אחרי שימוע, אני חושב שכמו במקרים אחרים, גם הוא לא יוכל להמשיך לכהן. בג"ץ לא ייתן לו להמשיך לכהן תחת כתב אישום".

האזינו לראיון המלא:

צילום: פלאש 90


0 תגובות